palyazat_fooldal

Magyarország

Gyengénlátóknak

Címlap Tisza-tó Tisza-tó vízrendszere Kezdődik a főcsatornák beeresztő műtárgyainak felújítása

Kezdődik a főcsatornák beeresztő műtárgyainak felújítása

A Komplex Tisza-tó Projekt megvalósításának részeként lakatosmunkákkal és a zsiliptáblák régi, elavult mozgató-szerkezetének kiemelésével a 7. héten (február 10-16.) megkezdődik a Jászsági- és a Nagykunsági-főcsatorna beeresztő műtárgyainak rekonstrukciója.

E lépések révén készítik elő az aknát az új berendezés befogadására. A kivitelező „K és H” Konzorcium arról is tájékoztatott, hogy Kiskörén folytatódnak az ökológia folyosó, üzemi út alatti műtárgya, valamint a középső szakaszon a réselt halátjáró szerkezetének építése, a középső pihenőtó földmunkái, továbbá az árvízi zsilip talajvízsüllyesztő-rendszerének telepítése. Mindez folyamatos terméskő-szállítással is párosul (az üzemi híd bal parti hídfőnél lévő depóniába hordják a beépítendő anyagot), s miután a forgalom ideiglenes nyomvonalon halad, fokozott figyelmet követel a közlekedőktől.
Ami a többi tennivalót illeti, az érfűi térség és az V-ös öblítő csatorna gyökérzónás kotrás helyszíne. A VIII-as öblítő csatornán, valamint az Aponyháti-csatorna főágának bekötése okán, a 0+000 - 0+150 szelvények között továbbra is szárazkotrást végeznek. Kezdődik a VI-os öblítő torkolatának kotrása, a műtárgy környezetében fakivágás, bozót- és cserjeirtás is indokolt. Utóbbi munkákat tervezik a IX-es műtárgy környezetében is. A tiszafüredi hídnál pedig azt láthatjuk majd, amint úszó elemeket daruval helyeznek a Tiszára.
A jobb parton, a 146+600 - 146+930 töltéskilométer folytatódik - szárazföldi kőszállítással - a vízoldali töltéslábba építendő partvédelmi mű kialakítása. A szállító járművek a töltést a jobb part 147+650 töltéskilométernél keresztezik, ami a közlekedőktől fokozott figyelmet igényel.